Ahipara

UPPDATERAT!



Okej, nu har jag anlant till nasta stopp, Ahipara. Imorse var jag ju fortfarande i Paihia och provade pa delfinsafari igen, och denna gangen fick vi antligen chansen att simma med dem!! Sagolikt, men tyvarr lyckades jag inte komma narmare an typ 3-4 m, men det var haftigt anda. Att bara vara i vattnet samtidigt som dem, de ar ju sa stora..storra an vad jag kunnat tro :)


Paihia innan delfinsafari

Men iaf, jag tog sen bussen till Kaitaia dar jag hamtades upp av agaren av vandrarhemmet, Sandi. Eller det ar inte bara ett vandrarhem, de ar en hel campingplats med ett YHA hostel ocksa :) paminner om Duse, sa det ar jattestort och valdigt fint. Jag fick en egen liten stuga med en vaningssang och en dubbelsang for mig sjalv! Jag som trodde jag skulle fa en sunken badd i nagot stort dormroom. Jag har gratis internet och jag far aven lana en surfbrada gratis nar jag vill! Det tar 5 min att ga till 90 mile beach dar aven surfcampet var. Sa nasta vecka ska jag nog ga och halsa pa Rangi och det ganget en svang, kanske aven ta en surftur :) Jag behovde inte jobba nagot idag sa de, de antog att jag skulle vara trott efter resan, men jag erbjod mig anda att gora nagot. Man maste ju visa framfotterna :) Sa jag fick sta och stryka orngott i typ 2 timmar..haha.. tror ni att jag angrade mig for att jag sa nagot? hah men nej da det var inte sa farligt, men stryka ar kanske inte det roligaste :)


Mitt rum, litet men mysigt :)

Sandi, agaren, ar trevlig och hjalpsam men hans mamma, som ocksa jobbar har, ar jag lite radd for! Men hon kanske  slappnar av lite nar hon lar kanna mig, man far hoppas :)

Nu ska jag ga och lagga mig. Inte for att jag behover ga upp tidigt, borjar inte forran tre imorgon, utan bara for att jag kanner for det :) sweet...

love lajza xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0