Thai Garden...aldrig mer!

Igar gjorde jag min sista dag pa Thai garden... for den har gangen iaf. Har ju planer pa att kanske komma tillbaka till Paihia till sommaren, och da far jag antagligen komma tillbaka till Thai stallet. Men inget ar ju bestamt. Det kanns riktigt bra faktiskt. Jag fick som vanligt mat med mig hem, men hon gav mig aven en vinflaska som tack for den har tiden. Jag blev ganska chockad da forra gangen jag jobba var hon sjukt otrevlig och vi borjade nastan braka..haha.. men igar holl vi sams och hade riktigt trevliga konversationer. Hon ar konstig.

Nu ar det 2 dagar kvar tills jag och Lee tar bussen ner till Auckland. Dar ska det spenderas en heldag och vi ska skamma bort oss ordentligt med bio, mat, lite shopping och sen har vi aven lite andra aventyrliga planer... vi far se! Sen pa lordag antagligen aker jag ner till Taupo for att leta jobb. Jag ska bannemej ga in i varenda affar, cafe och restaurant som finns dar. Jag tanker inte ge mig forran jag hittar nagot. For pengar ska tjanas!

Ikvall ska jag forhoppningsvis traffa lite folk for att saga hej da, och sen imorn blir det avskedspartaj! Men nu vantar frulle... har lagt ner havregrynsgroten ett tag. Blir lite tjatigt i langden sa nu blir det toast istallet... vilket ar det enda brod som finns har...

Saker Nya Zeeland borde importera fran Sverige:

- SALTLAKRITS! typ Djungelvral... finns bara sotlakrits och det ar inte alls samma sak!
- MORKT BROD! Typ vad hande med morkt brod? har det inte slagit befolkningen har nere att vitt brod inte ar det nyttigaste? Vitt toastbrod ar i stort sett det enda som man kan kopa har. Det finns "mork" toast, men den ar typ lika mork som min solbranna en svensk sommar. Ge mig Lingongrova nagon!!!
-
FILMJOLK!
Trodde faktiskt inte att jag skulle sakna filmjolk men det gor jag! Sag att man vill ata museli till frukost, inte vill man blanda det med nagon sotsliskig yoghurt? och inte med blaskig mjolk? Nej tacka vet jag filmjolk!

Maste bara namna en annan liten detalj jag har markt. Frukt och gront har ar otroligt dyrt!! Och det mesta ar styckpris!?  Sa att ata nyttigt kan man ju glomma som backpacker... 20 kr for en gurka, 10 kr for en paprika, 40 kr for en aubergine.... rena rama ranet!!


Auckland here we come!!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0