Taupo - first day at Base

Da har jag antligen anlant till Taupo!! Efter sammanlagt 9 timmar pa bussen sa kom jag fram igar kvall. Vadret suger men annars kanns det riktigt bra. Bor i samma rum som Thorsten, Rena och Sophia, vilket gor att jag kanner mig som hemma. Vi har eget badrum och balkong med utsikt over sjon..! Sa nu kanns allt riktigt bra, kanns sa ratt att jag lamnade Paihia, det var verkligen dags. Och att komma hit och bli mott av mina gamla kompanjoner fran Mousetrap var otroligt skont. Pa mandag ska jag ge mig ut och leta jobb, maste finnas nagot. Maste borja tjana lite pengar..haha idag spenderade jag namnligen mina sista slantar som jag tjanat ihop fran Thai Garden, da jag gick nagra timmar pa stan. Men ar helt lycklig da jag antligen fick tag pa lite snygga t-shirtar! Kopte en med AFI, en med Avenged Sevenfold och en med the Goonies :) sjukt bra! the goonies tshirten fick jag for 17.50 typ.. sa ganska billig!

Auckland var ocksa mycket bra. Gick pa bio, at massa skrapmat och inforskaffade lite nya klader. Forberedde mig pa kyla har nere i Taupo, men det ar ju inte alls kallt. Runt 10 grader, sa en t-shirt och jacka racker gott och val. Men det kanske bli rkallare framat juli, vi far se.

Jobbade iaf min forsta dag pa Base idag. Fick badda runt 40 sangar... herregud sager jag bara! Folket som bor har ( mest backpackers som reser med Kiwi Experience) beter sig som grisar!! har aldrig sett sa ackliga rum forut. Vidrigt! Lite skillnad mot Mousetrao som var nastan kliniskt rent hela tiden, har ar allt skitigt nastan jamnt. Koket ar inget vidare heller... Sa jag ska ga och hora pa lite andra hostel om jag kanske kan borja stada dar istallet om nagra veckor. For 3 veckor har pa Base far nog vara tillrackligt! Men vi far se vad jag hittar,

Hur har alla ni dar hemma det i sommarvarmen? Ar inte alls avundsjuk. Inte alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0