Ohakune

Efter Taupo bar det av nerat. Vi passerade Tongariro National Park med dess vackra och imponerande berg. Hade garna stannat och gjort en dagsvandring dar, men insag att jag inte har ratt utrustning. Far gora det till sommaren istallet nar det ar battre vader och mindre sno. Men vi kunde iaf stanna langs vagen och ta kort.



Vi letade oss tillslut fram till Ohakune, en liten spokstad som bara vantar pa att skidsasongen ska dra igang. Det bor ca 1000 pers i Ohakune sommartid, men under vintern runt 10 000. Sa det ar lite skillnad! Jag skulle kanske egentligen akt dit om 3 veckor, da sasongen borjat, for da hade det vart lite mer roj. Men iaf, jag motte upp Ruth vid vandrarhemmet/skiresorten som hon for tillfallet jobbar pa. Och nar hon visade mig till vart rum trodde jag hon skoja forst. Hon brukade egentligen ha ett litet, men valdigt mysigt, rum for sig sjalv som vi skulle dela pa under dessa dagar. Men just denna veckan hade agaren valt att byta mattor pa golvet sa hon var tvungen att flytta. Han valde att placera henne, och mig da, i en av hans lyxigaste lagenheter som var helt nygyggda. Sa vi hade eget kok, eget badrum, oppen spis, tv, dvd, ett varsitt rum med en dubbelsang och det basta av allt... En elektrisk varmemadrass i sangen! Sa nar man skulle kojsa pa kallen var sangen alldeles varm och supergo.... fatta vilken kontrast mot att leva campingliv i en bil tillsammans med 3 andra och frysa..haha! Sa dar bodde jag GRATIS i 4 dagar! Medan Ruth jobbade dagtid satt jag framfor brasan och laste, tittade pa tv och bara levde allmant lyxliv :) Utsikten kan man inte klaga pa heller, man sag nastan hela Mt Ruapehu. Pa kvallarna blev det filmkvall, myskvall och igar gick vi ut och kakade middag med lite annat folk som jobbade pa vandrarhemmet. Sweet!


Min sang, med elektrisk uppvarmning :)


Koket


Resten av lagenheten


Utsikten fran vandrahemmet, palmtrad och snotackta berg!


Mt Ruapehu


Ruth, pa promenad i stan

Tyvarr var jag tvungen att lamna Ruth idag, fick ta bussen till Hamilton dar jag ar nu. Tog in pa YHA, och det ar typ bara jag har, helt dott! Har ett eget dorm for mig sjalv, helt ok :) Imorgon kommer Emma och hamtar upp mig for att sedan kora mot Paihia och da blir det tillbaka till verkligheten med jobb och ansvar..!


Utsikten fran bussen, inte fy skam!

Kommentarer
Postat av: Din älskade stora syster :)

Wow! vilken lyx! Smått avundsjuk bara...Älskar dig! Hörs snart babe!

2009-06-09 @ 11:39:33
Postat av: liza

Ja det var inte dumt att fa bo dar! thanks sis ;)

2009-06-10 @ 00:04:17
URL: http://mynz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0