Back in Paihia

Okej, nu har jag vart "hemma" i en veckas tid. Kandes skont att komma tillbaka, kandes som att komma hem. Vilket ar en ovanlig kansla for en backpacker! haft en ganska lugn vecka, har knappt jobbat nagot da en tjej som brukade jobba dar har kommit tillbaka sa hon far alla timmar..vilket suger! Maste ha pengarna. Sa arligt talat funderar jag pa att sticka nagon annanstans. De andra har pa vandrarhemmet kanner likadant, vi ar alla lite trotta pa det har stallet. Samtidigt ar jag ju sa kluven, det finns en del bra saker har ocksa som gor att jag vill stanna. Men samtidigt ar de inte tillrackligt bra for att halla mig kvar...  Nej vet inte alls just nu, forst och framst maste jag prata med min chef sa att jag far reda pa hur manga timmar per vecka hon kommer kunna ge mig. Ar det inte tillrackligt drar jag nog vidare, kanske Taupo. Bade Sophia och Lee funderar ocksa pa att dra dit, sa det vore kul om vi kunde sticka alla tre. Men vi far se... allt kanns lite upp och ner nu. Ena dagen ar det helt underbart och jag trivs sjukt bra, nasta dag kanner jag mig insparrad och vill bara harifran.

Har aven fatt min forsta riktiga seriosa hemlangtan. Att bara ha ett hem, en familj och kanna sig trygg vore helt underbart just nu. Missforsta mig inte nu, jag kommer inte aka hem. Jag vill inte hem. Men just nu ar jag trott pa att standigt planera och fundera over vart jag kommer bo de narmaste manaderna. Men ge mig nagra dagar sa mar jag toppen igen och hemlangtan kommer vara som bortblast!

pusshej leverpastej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0