NZ Referendum on Child Discipline

Nu ar jag lite upprord.
Jag har alltid sett Nya Zeeland som ett mycket bra land nar det galler politik och samhallets uppbyggnad. Nz var t.ex. det forsta landet i varlden att ge kvinnor rostratt, det ar ju helt sjukt bra! Men nu i ar ska de ha en omrostning som galler om man ska fa sla barn eller inte... och jag blir sa arg!!! Varje dag i tidningarna kan man lasa artiklar for och emot. Om jag har forstatt ratt sa sager lagen just nu att det ar olagligt, men tydligen finns det de som vill andra pa detta. Det finns alltsa vissa manniskor i detta mycket valutvecklade och civiliserade land som tycker att det ska vara okej att ge sin 5-ariga dotter en orfil bara for att hon inte riktigt lyder pappa eller mamma. Jag tycker det ar saaaa fel. Jag tycker att visst, om vi levde pa 50-talet skulle det inte forvana mig om nagon tog upp denna diskussionen. Men nu ar det 2009 och jag trodde vi manniskor hade kommit langre. Jag trodde vi var battre an sahar.

Nej nu ska jag ga och ta ut mina aggresioner pa tvatten..hah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0