Italien - here i come!

Yes! Da har man fatt jobb. Antligen! Fick jobbet pa den italienska restauranten. Jobbade mitt forsta shift igar, gick riktigt bra. Tog bestallningar och hela faderittan. Gjorde inget storre misstag utan allt flot pa ganska smidigt.... YES!!! Dessutom har jag ju turen igen att fa gratis mat med mig hem efter varje skift, tummen upp for italiensk pasta och pizza sager jag bara. Stallet ar ganska litet, men mysigt. Min boss ar en italiensk kvinna i 50-ars aldern. Lite laskig. Hon skulle latt kunna spela Don Corleones fru i Gudfadern... haha! Hon har en stor nasa och ett riktigt italienskt temperament. Men hon ar trevlig. Hon sa faktiskt till mig i slutet av kvallen att jag kommer bli en bra servitris, hon kunde se det pa mig..! :P

Annars knallar livet pa som vanligt, har inte ens varit har en vecka an men redan har ju hunnit fa lite rutiner i mitt liv :)

08.00 Liza vaknar ( tyvarr vacks resten av rummet ocksa da min vaningssang knarrar nagot fruktansvart!)
08.15-09.00 Morgonpromenad! Ibland orkar Rena ta sig upp ur sangen och gora mig sallskap, men detta ar sallsynt!!
09.00-10.00 Frukost! hojdpunkten pa dagen..haha...  sen blir det ombyte och borstning av tander
10.00-13.00 Stadning av Base, skura duschar och badda sanger ar det som galler.
13.00-17.00 Dessa timmar spenderas at att gora sa lite som mojligt...haha. Promenader runt i stan, forsoka att inte spendera pengar pa onodiga saker... men detta ar svart! Ata och sloa pa rummet...
17.00-22.00 Jobba! (observera dock att denna 'rutin' ar ny pa min lista, men antagligen kommer den finnas dar ett tag :) )
22.00-23.00 Vara social och umgas med mina roomies
23.00 Laggdags!

Sa ser en vardag ut i Lizas nya liv i Taupo, sweet as! 
take care bro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0