Dagens sanning: Flygbolag = krangel!

Gott folk,
Antligen en dag ledig fran jobbet, och solen sken dessutom! Sweet as :)

Fick ett mail for en vecka sedan av Work and Travel Company som sa att Malaysia Airlines (som jag flyger med) har gjort om sin flygrutt sa jag maste kontakta dem for att fa en ny biljett. Jag maste dessutom flytta fram mitt datum da min biljett for tillfallet ar stalld till september, men jag ska ju inte aka hem forran i Januari 2010.  Jaja tankte jag, det kan val inte vara sa svart. Spenderade ett antal dollar och satt i telefonko en lang stund innan jag kom fram till Malaysia Airlines kontor i Auckland. Det tog 10 min innan damen i andra anden ens hitta min biljett i datorn, snacka om att svetten rann pa mig! Efter ytterligare 10 min var alla andringar gjorda men da berattar hon att jag flyger bara med MA fran Australien till Sverige, resan fran Auckland till Brisbane ar med ett annat flygbolag. Jaha sade jag, vilket da? Nej det visste hon saklart inte. Men hon andrade iaf resan fran Australien och hem, sa nu lamnar jag Oz den 30 januari.

Sa da var halva uppdraget fixat. Nu aterstog bara resan fran Auckland till Brisbane som fortfarande avgick i september med ett flygbolag jag inte ens visste namnet pa, da det bara star EK pa biljetten? Men jag bestamde mig for att ringa till Work and Travels kontor i Malmo istallet och krava att de skulle hjalpa mig, jag har ju faktiskt betalat dem for att gora det. Sa efter ytterligare 10 min i ko (kan erkanna att jag efter idag HATAR att sitta och vanta i telefonko med cheezy musik i bakgrunden) kom jag fram och fick prata med nagon. Tydligen var det inga problem att andra det datumet, bara att fylla i ett formular pa internet sa aterkommer de till mig om en vecka med en bekraftelse. Sa latt var det! Om nagon anda kunde sagt det fran borjan?

Nu har jag iaf andrat allt, sa om allt ar okej med flygbolagen sa landar jag pa svensk mark den 31 januari, 2010, klockan 23.25. Harligt! Far nastan lite hemlangtan bara genom att tanka pa det :)

Det var min lediga dag, hur var er?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Man får väl se det positiva med att du kommer hem 7 dagar tidigare än planerat... Men jag vill att du ska vara här nu!! Saknar dig!!

2009-07-20 @ 11:30:15
Postat av: Maliiiiiiiin

jaaaa det var verkligen skitkul! inte ens läskigt! lätt att vi får :P

2009-07-21 @ 11:13:51
URL: http://knubbismalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0