Surfcamp

Wohoo, tva dagar av intensiv surfning har precis genomgatts. Bara tre dagar kvar! Vi blev hamtade igar fran Auckland, en stor, ganska gammal snubbe som heter Rangi hamtade oss i sin lilla van. Fyra timmars korning senare, kommer vi fram till ett litet hus precis vid stranden. Detta ar vart boende de narmaste dagarna, helt fantastiskt!! Vi packar upp for att sedan ge oss ut och mota vagorna precis utanfor. Lesson 1, gick sadar. Det var kul att fa plaska runt i vattnet igen, vi tranade grunderna och fick lite teori. Kvallen avslutades med kortspel och mat  =D Idag vakande vi vid typ halv nio, at frukost for att sedan ge oss ut bland vagorna igen. Lesson 2, gick SKIT! vagorna var 2-3 m hoga och det innebar att ar man inte duktig surfare gar det at skogen. Jag ramlade och ramlade och blev bara argare och argare. Slog mig fordarvat och kande mig som en sur liten barnunge! Jag kom inte ens upp och stog en enda gang!! Ganska arg och valdigt sliten gick jag tillbaka till huset med ovriga for att ata lunch och vila lite. Lesson 3, vi gav oss ut i vattnet en andra gang for dagen. Jag kande att nu galler det, kommmer jag inte upp nu sa kommer det aldrig att ga. Efter lite hjalp fran Rangi sa gor jag ett forsok och staller mig upp direkt...och sedan om och om igen! Sa sjukt harligt, sa nu, tva timmar senare, ar jag helnojd med surfningen idag och ser fram emot imorgon :)

Nu blir det snart kinamat och sakert massa kortspel och allmant mys! De ar ganska trevliga personer som ar med, vi ar typ yngst dock. Medelaldern ar runt 25-30 tror jag. Det ar jag och Caroline, sen ar det en kvinnlig police officer fran Wales, tva par och en tjej fran USA, tre ryska tjejer som ar fran Kanada men bor i NZ (?) och sen var larare Rangi och hans medhjalpare Ai, Zack och Ben.

En liten bild far jag hinna med, utsikten fran verandan, surfbilder blir det senare under veckan....



Cya, wouldn't wanna be ya :)

Kommentarer
Postat av: wikstroem

guuud va kul!

2009-02-17 @ 13:45:16
Postat av: mullvaden

c ya vill jättegärna wanna be ya!!

2009-02-17 @ 20:22:16
Postat av: linalama

näääe! töligt chill det ser ut på bilden! shit va nice liza! släng upp en film på youtube när du glider på vågorna vettja! ;D

2009-02-18 @ 23:20:21
Postat av: lajza

Haha nja..vi far se om det blir nagon film dar..ska forsoka ta lite bilder idag iaf :)

2009-02-19 @ 01:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0