KUALA LUMPUR!

Oj oj oj, nu vet jag vad jetlag ar!!! och jag ar bara halvvags :p  jag iaf tagit mig till KL i Malaysia, flygresan hit ( 11,5 h) var laaaang, men anda ganska mysig. Varldens trevligaste vardinnor, hur mycket mat och dryck som helst, manga filmer, och mkt trevligt sallskap i form av Caroline! Vi kom fram imorse, vid typ atta ( malaysisk tid) men egentligen var ju klockan typ ett pa natten for oss sa vi var ganska sletna! Men det var bara att kampa pa och halla humoret uppe. Vi tog ett snabbtag in till stan och fick se hur staden sakta vaknade till liv. Val dar vi bytte till tunnelbana till Times Square, som nog ar det storsta shoppingcentret jag nansin har sett!!! 14 vaningar med bergochdalbana inunti, helt galet stort! Gissa om vi gick vilse? Ingen av oss kopte nagot, tyckte faktiskt det var lite dyrt och ingen av oss vagade oss pa en prutning..haha...Men iaf, efter nagra timmar kande vi att det rackte i varmen (det ar val runt 33 grader idag tror jag och vilken fuktig luft!! Knappt andningsbar) sa vi drog oss in till flygplatsen igen.

Sa nu sitter vi har pa flygplatsen, jag har vart pa toa sa nu ar min dag raddad... !!! vi fick leta ett bra tag efter en "okej" toa att ga pa. Inget litet hal i golvet bara, men iofs, man ska val vanja sig vid att leva basic :) Forut var jag sa trott sa jag ville bara do, men nu borjar krafterna aterkomma. Ska sova en svang, planet till NZ gar inte forran om typ 8 h, sa brattom har vi iaf inte.

Mamma! Min telefon funkade inte har i malaysia sa jag har inte kunnat smsa, men ska gora detta sa fort jag kan :) Annars ar allt bra och jag tror jag ska komma fram helskinad :)  jag borjar sakta inse att jag nu ar pavag!!!

Jag kan saga att utan den beskrivningen vi fick av Thomas over hur man tar sig runt i staden, sa hade vi vart totalt borta. Det ar ganska rorigt har med vanstertrafik, mopeder och taxichaufforer som konstant skriker pa en..haha..Sa tack for alla otroligt anvandbara tips!

For er som inte orkat lasa allt ovan: jag har upplevt en asiatisk stortstad med allt som det innebar, jag ar trott men ack sa glaaad :) Snart kommer jag till NZ, ska bara flyga 10 timmar till och jag kommer antagligen sova som ett barn!

Sa fort jag har mojlighet ska jag lagga upp bilder, men det kan droja!


Puss pa er alla och njut av livet, for det gor jag :)

Kommentarer
Postat av: Filip

Härligt att höra! Härligt avis på att du "strax" är i NZ...Ha det bäst. Kram.

2009-02-07 @ 10:59:50
Postat av: Hanna

Hej! Bra att resan gått bra än sålänge, nu har du ju ungefär gjort halva resan.. tror jag iaf.. Kram hanna!!!

2009-02-07 @ 12:05:55
Postat av: Linda

Gött att höra att du har det bra Liza, det gör att man inte är lika orolig över att lilla du är ute i stora världen... Är helt ofattbart att du är snart eller kanske nu sitter på andra sidan jordklotet och inte i Nästeviken i Årjäng. Keep on writing :) Kramar Linda

2009-02-08 @ 00:30:32
Postat av: Frida

Ah vad roligt med KL!! Det var ju dar Victor bodde senast! Ska halla denna blogg noga overvakad da jag ar mkt nyfiken pa hur du har det! Puss&kram

2009-02-15 @ 04:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0