Aventyr i Shipwreck Bay

tjohoo, annu en dag har passerat, halv vags iaf. Da det inte var nagra bra vagor imorse sa tog vi en tur med bilen istallet. Vi korde langs 90 mile beach, som egentligen bara ar 68 km, tills vi kom fram till stora sanddynor. Korningen var en upplevelse i sig. Forst korde vi pa stranden men sen borjade det bli mer och mer stenar och mer och mer skumpigt..haha..ni ska fa se bild pa vagen vi korde. Nar vi kom fram till de stora sanddynorna fick vi prova sandboarding.  Man kastar sig ner for ett berg av sand pa en liten softboard. Det var kul, men paminde typ om att aka pulka..fast pa sand. Haha en kille glomde att stanga munnen och saklart gjorde han varldens vurpa ocksa..haha.. mycket smart dar!Men efter aven lite plockning av musslor begav vi oss tillbaka till var stuga pa stranden. Pa vagen tillbaka fick vi uppleva hur crazy var ledare ar..Rangi. Mitt under korningen pa stranden sa oppnar han forardorren och bara hoppar ut..haha tror aldrig att jag skrattat sa mycket samtidigt som jag blev livradd. Men han bara sprang vid sidan av bilen en stund, medan bilen fortsatte att rulla, for att sen hoppa in igen och kora vidare. Helt galen snubbe det dar... !

Efter lunch stack vi ut for att surfa, underbart vader och riktigt bra vagor! Det var sjukt kul idag, fast mina knan och hoftben ser ut att inte halla med mig. Ganska blaslagna och slitna :) Men men.. sa gar det om man inte lar sig att INTE satta i knana nar man ska stalla sig upp...vilket jag alltsa gor.  Men det gick bra forovrigt, egentligen ska vi ut och surfa snart igen men de flesta av oss orkar inte sa vi far se om vi stannar inne istallet...

Kan forovrigt namna att jag nu ser ut som en prickig korv i ansiktet, tror aldrig att jag haft sa mycket fraknar som jag har nu! helt hysteriskt!


Sahar sag stranden ut som vi forst korde pa, behaglig och inte alls skumpig....


....men sen blev det en aning skumpigare! Har korde vi alltsa rakt fram! och bilen var inte 4-hjulsdriven....



Pavag till sanddynorna


Kelsey kastar sig ner for en av sanddynorna..har ingen bild pa mig och Caroline nar vi gjorde det tyvarr.

Imorgon ska jag forsoka fa tummen ur rumpan och ta lite bilder pa bradorna och oss i vatdrakt..saaaa lackert :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0