Auckland..igen!!!

Nu har vi kommit back till storstaden, valdigt skont att ha tillgang till affarer, internet och allman kommunikation!! De senaste dagarna har varit superbra men jag maste erkanna att det ar lite skont att vara tillbaka bland mullret och bullret.

Fredag
Vi borjade dagen med att aka pa Auckland free tour, inget att doda for kanske men anda trevligt. Man slussades runt i en liten buss och stannade vid fina utsiktsplatser, sen avslutades de med en lunch pa en pub. Traffade massa svenska tjejer som man satt och snackade med ett tag, nice :) Sen tog vi farjan ut till Waiheke Island, det kandes skont att lamna storstaden och antligen fa se lite av "landssidan". Vi tog oss till vandrarhemmet, efter lite bussakande och bestigning av en mycket brant backe. Vi hade ju bokat att vi skulle bo i "dorms" men nar vi kom fram fick vi ett litet rum med bara tva sangar i, underbart! Att fa bo helt sjalva! Och utsikten var ocksa underbar, klart vart bestigningen av den branta backen..haha! vi tog det bara lugnt pa kvallen och la oss ganska tidigt, vi var trotta. Vi tankte att bada, sola och allt annat skoj kan vi gora imorgon......


Hej da Auckland

Vart lilla sota rum, och ja det ar mina klader som hanger overallt!


Harlig utsikt!

Lordag
Men icke sa nicke, pa lordagmorgon vaknar vi och det regnar!!! ganska mycket ocksa, och det slutar aldrig. Men det blev anda en blot promenad till ons enda supermarket, 4-5 km bort. Sen lag vi och laste och sloade, vi var ju inte alls sugna langre pa att hyra cyklar och cykla runt till olika vingardar och sant nar det regna. En slappisdag sa att saga. Ludgio, en argentinare som bodde po vart hostel fragade sen om vi ville ga pa en japansk konsert pa kvallen, med typ japanska trumslagare. Konserten var pa den japanska restaurangen (kombinerad sportbar?) dar Ludgio jobbade. Sa vi stack dit pa kvallen, blev inslappta gratis :) Konserten var asgrym! Snacka om taktkansla. Efter konserten blev vi bjudna att stanna kvar, av agaren, pa dinner tillsammans med de andra som jobbade och japanerna som hade upptratt. Sa vi stannde och blev bjudna pa japansk middag ...och det var en upplevelse! haha...Frida du skulle vart stolt, jag at med pinnar och allt :) Sushi provade jag ocksa, riktigt gott. Pratade mycket med tva tjejer som satt brevid ocksa, de bodde pa on men var halvjapaneser. Det var de som fick i uppgift att undervisa mig i hur man at med pinnarna, gick riktigt bra. Jag blev helt slagen av hur oppna och trevliga alla ar, vi kande ju knappt nagon dar men anda bjod agaren oss pa varldens middag och hela kitet! Kvallen avslutades med att vi hangde med Ludgio pa nagot sydamerikanskt reggeparty..haha alla var jattetrevliga och tyckte vi svenskar var valdigt intressanta. Fast nar vi borjade spela Basshunter sa tror jag vi sjonk lite i deras ogon..haha men det var kul anda. 



En av trummslagarna in action


Massa galna japaner och massa god mat!


Margeret and Rosie

Sondag
Idag har vi hunnit bada och sola och haft det allmant gott. Vi tog farjan tillbaka in till Auckland nyligen sa nu sitter vi har igen. Vi provar ett nytt hostel inatt, ett lite billigare. Kanns inte alls lika frascht som det vi bodde pa tidigare. nar vi kom in i rummet nu vid tvatiden lag alla i rummet och sov! Da kanner man sig lite besvarlig nar man stovlar in dar och ska forska vara smidig med 15 kilo packat pa sig. Det fanns inget stalle att lasa in vaskan heller, sa lite osakert kanns det. Men det ar ju bara en natt, vi sticker ju pa Surfsafari imorgon bitti. Ska bli saaa skont att bara bli omhandertagen och slippa tanka pa vad man ska ata och vart man ska sova. 





Ville bara visa hur smidig jag ser ut med min packning..haha


Farjan tillbaka till Auckland 

Kommentarer
Postat av: Wikstroem

hehe fan va hurtig du såg ut me packningen liza! gud vilken underbart väder, jag är så avundsjuk! Men solen har faktiskt börjat skina här i karlstad, sån där härlig februarisol är det. Men typ 7 minus som minst:p

Kramar!

2009-02-15 @ 21:15:50
Postat av: Liza

haha eller hur...Sa himlans hurtig! :) Harligt att hora att solen skiner aven i Karlstad, hoppas du har det bra bland allt pluggande! Men jag maste erkanna att -7 grader lockar mig inte, jag tror jag stannar har en stund till :) Ha det bast! kramar

2009-02-15 @ 21:23:37
URL: http://mynz.blogg.se/
Postat av: Linda

Lite komiskt där med kläderna som hände överallt i rummet. Härligt att se att du har lärt dig ngt från mig :D Suttit och läst för fulla muggar på din blogg och det låter som att du har det hur bra som helst ! låt riktigt kul med surfningen :) ha det bra ! saknar dig emellenåt :) kramar

2009-02-20 @ 16:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0