Auckland - fortfarande

Still in Auckland, borjar faktiskt bli lite rastlos har. Alla borjar sticka vidare och jag och Caroline kan knappt barga oss tills vi ocksa far ge oss av. Visst, Auckland ar en jattefin stad som jag gillar mer an forvantat. men jag vill se mer an asfalt och byggnader nu, lite action och aventyr :) Men imorgon bar det forst av pa en Free day tour over Auckland, man far se lite av vad staden har att erbjuda. Sen pa kvallen aker vi ut till Waiheke Island for tre dagar med underbar semester. Vi funderar pa att hyra cyklar och cykla runt lite pa on. Vandrarhemmet ska ligga precis vid den finaste stranden ocksa, later inte fel!
Sen aker vi tillbaka till Auckland pa sondag, sover en natt har for att sedan pa mandag aka och surfa!!!! wieee :)

Har aven nu pratat med och smsat Helen och Esta, sa jag ska aka till dem den 21 feb. Har bokat buss och allt, fick superbilligt for 14 dollar (60kr), och da ar det anda en tvatimmarsresa! Vet inte hur lange jag ska stanna bara, jag har skickat ett sms och fragat men de har inte svarat an. Sa vi far se, jag ar oppen for allt :)

De senaste dagarna har vi mest vart i stan, gatt runt och kollat parker, affarer och jag har aven brant mig for forsta gangen. Nice, men det ar inte sa farligt :) Vi var och hanlade lite mat igar ocksa, pa nagot supermarket en bit harifran. Jag kopte 2 pkt nudlar, 1 burk vita bonor, 1 burk raviolo, 2 bananer, 2 tomater, 2 applen, 3 clementiner, 1 pase torkade mangoskivor, 1 tonfiskburk, 2 frallor, 1 mars och 1 pase babycarrots for under 100 kr. Det tyckte jag var fett bra :)

En mycket valforberedd bild, ni ser val vad som ar i bakgrunden? :)

Pa kartan stog det park, men i verkligheten var det en regnskog med massa konstiga ljud. Haftigt var det, mitt i Auckland.


Hej blekfis!


Dagens laskigaste handelse. Den har 30 cm hoga fageln borjade springa emot oss nar vi satt och fikade pa en bank. Spana in klorna! Han var riktigt evil. Sa vi sprang smaskrikandes darifran :p haha




Idag var aven vart forsta avsked, vara tva sverigepolare Dennis och Martin ska gora sydon sa de sticker ikvall. Men vi kanske ses igen nar de kommer uppat nordon igen. Jag och Caroline kom pa idag vad konstigt de kommer bli att saga hej da till varandra nasta vacka nar vi delar pa oss. jatteskumt. Men antagligen sa ses vi ju igen om bada far jobb i samma omrade, som vi nastan planerat.

Jag maste bara beratta om var skumma rumskompis vi fick igar. Han ar ryss, typ 50-60 ar, langt gratt har och valdtigt speciell. Han har en liten karra han drar sitt bagage pa och igar delade han ut sma guldiga pins med Lenin pa till mig och carro! Han bara "Lenin! Communist leader!" och vi bara " eh okej! tack..!" haha... men han verkar ganska snall forovrigt men...lite speciell som sagt. Nu ar det bara en natt kvar har, ska bli skont att fa byta rum och se nagot annat stalle. Nu ska vi snart ta bussen ut till Takapuna igen for att bada och kika i affarer.

Sweet as.....!

( Pappa, fick du mitt sms jag skickade for nagon dag sedan? Vore kul och veta om det kom fram!)

Kommentarer
Postat av: Mullvaden

WOhoo, så mycke mat för under hundralappen!!

Det känns som om man läser en saga ur: "Liza i Underbarlandet". Låter fantastiskt härligt och du ska bara veta hur avis jag är på att du ska SURFA oxå som grädde på moset!! Sweet as..;) sweet as a lax kan du ju säga! Glid i frid käre vän :D

2009-02-12 @ 14:14:00
Postat av: Inger och Lennart Wennerblom

Lisa!

Fick din bloggadress av Birgitta. Så häftigt att du vill dela med dig av dina upplevelser. Vi följer dig med stor spänning. Lycka, lycka till önskar Inger.

2009-02-12 @ 19:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0