Wellington

Ja ni kara vanner, det blev en tripp till Wellington anda. Windy welly. Tog nattbussen pa onsdag natt, kom fram tidigt tors morgon. Da var det bara att utforska vad staden hade att bjuda pa. Hittade en riktigt trevligt vandrarhem, centralt och bra. Lamnade av vaskan for att sedan bara strosa runt i timmar. Gick till Te Papa, stort museum. Gick over halva stan for att hitta Malachi's julklapp, en svensk ordbok. Hittade tillsut en i en second hand affar for ca 35 spann. Dock fran 70-talet men det far duga! Pa kvallen unnade jag mig ett biobesok, New Moon. Helt ok, hade inga storre forvantningar da jag inte last boken.

Fredag!! Motte upp Lianne som kom ner fran Hawkes bay dar hon bor just nu. Vi tog en fika och bara praaaaatade..! catchade upp sa att saga :) Det blev lite mer strosande i stan och i alla underbara butiker lang Cuba street. Alskar den gatan! Vi akte aven ut till Weta Cave, typ litet museum om studion som gjorde alla rustningar, svard, monster och hela paketet till Sagan om ringen bl.a. Mycket skoj :) pa kvallen blev det nagra cocktails pa nagot mysigt stalle. Sen gick vi ut och hade suchi till middag, asgott! Och det var aven forsta gangen jag at sucshi fran ett sant dar snurrande bord eller 'tag' som man alltid ser i film..haha. Mycket spannade! Sa man bara satt dar och plckade de tallrikarna man ville ha. Sweet as! Efter middagen bar det av, letade upp en ba vid namn 'Alice' som blivit rekommenderad av Bex. i en mork och skum grand fann vi den tillsut. Har aldrig sett nagot liknande maste jag erkanna! Efter att ga igenom en korridor kom vi in till ett jattelitet rum med kanske sittplatser for 20 pers. Hela rummet var "Alice i underlandet" inspirerat! pa vaggarna hangde tavlor med bilder fran boken.nar vi bestallde en drink blev det serverat i en tekanna med tekoppar! Det fanns till och med en jatteliten dorr man kunde ga igenom. Vagg i vagg med detta helmysiga stalle lag "Boogie Wonderland" som mer var en klubb med blinkande dansgolv och hela koret. Sa om nagon aker till Wellington  och vill se nagot speciellt, ga till Alice!! Efter Alice drog vi vidare till ytterligare en klubb dar en rysk dj spelade hela natten. Sa vi dansade och dansade hela natten lang.....!

Kom hem, riktigt trott och sliten, pa lordagen. Min absolut sista natt i Taupo. Det blev lite bbq och cricketspelning. Jag sog ju ganska stort i denna mycket konstiga sport, men kul var det. Sen blev det bradspel och pajatning. Helbra sista kvall i taupo :)

Bilder kommer senare, sa hall ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0