Julfirande!!

Ja det blev rejalt julfirande har pa Mousetrap igar. Borjade morgonen med en stor frukost bestaende av agg, toast, korv och hashbrowns. Var ca 30 pers som deltog. Efter frukost blev det julklappsutdelning. Alla hade kopt en julklapp som vi sedan lekte nagon lek och tavlade om. Jag slutade upp med en skvallertidning som julklapp..haha underbart :) Bytte aven julklapp med Ruth, vi hade kopt varann en greenstone. Ett halsband gjort av jade, valdigt vacker sten som ar typiskt nya zeelandsk. Enligt traditionen far man inte kopa eller ge sig sjalv en greenstone utan den maste fas som en gava eller present av nagon annan. Min var jattefin, liten och sot. Precis som jag ville ha den.


Frukost time



De "gamla" stadarna som kom tillbaka for att fira jul

Resten av dagen spenderades pa stranden, vi lekte lekar, badade och slappade i varmen. Helt underbart, svart dock att fa in att det var jul vi firade dock?! Pa eftermiddagen blev det stor bbq, har aldrig sett sa mycket mat. Det var korv, kott, lax, snapper, crayfish, kyckling, pastasallad, potiatissallad, chips, dip, ceasarsallad, brod, salsa, cheesecake, chokladkaka och massa mer. At rejalt :) Resten av kvallen spenderades pa mousetrap och sedan blev det aven en kvallspromenad till stranden for ytterligare lekar och grejer.



God jul!!



Redo att festa loss!

Kan aven beratta att jag har fatt ganska stora svarigheter att ga.. haha. 30 min i solen utan solkram rackte for att jag skulle branna sonder mina knaveck och baksida lar. Har aldrig i mitt liv sett en sadan solbranna. Inte bra alls. Sa idag haller jag mig inomhus och i skuggan.. ingen mer sol for mig inte! Men det hor val till, att branna sig pa julafton ;)

GOD JUL!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0