Datum bestämt

Nu har jag bestämt mig. Den 3 februari flyger jag till Nya Zeeland för att jobba. punkt. Nu ska jag inte vela runt längre utan istället fokusera på det jag har bestämt mig för. Flygbiljetten ska bokas så fort som möjligt, men det blir nog vid nästa löning. Så jag är säker på att pengrna räcker :) Shit, det är nu när man börjar kolla på försäkring, biljett, visuum och allt lite nogrannare som jag förstår att det kommer att hända. jag kommer att åka! är inte det helt galet?! :D tanken skrämmer mig nåt fruktansvärt samtidigt som jag aldrig kännt mig så nyfiken och förväntansfull inför någotning tidigare. Det jag är mest rädd för är att känna mig sådär sjukt ensam, sitta på andra sidan jorden och bara känna sig ensam, men jag tror samtidigt inte att det kommer hända. Visst, jag kommer ha hemlängtan och så men man träffar garanterat massa nya och roliga männiksor där nere. Men nu ska jag inte tänka mer på NZ för då spirrar det i hela kroppen och jag kan inte sitta still haha..

Igår åkte Filip till Nepal, (http://himalayanhigh.blogspot.com/) ,  tror han fortfarande sitter på flyget. Är en aning nervös om jag ska vara ärlig, det är inte varje dag ens bror ska bestiga och klättra i 6 000 m höga berg! Men jag tror att allt kommer gå finemang, får intala mig det iaf. Men jag säger som mamma, det ska bli skönt när han sitter här hemma igen om 7 veckor och berättar om resan :)


Annars då, livet knotar på som vanligt här i skogen. Idag ska jag däremot till Säffle, varför då tänker ni? Säffle av alla ställen!  Passa på att hälsa på lite gamla kompisar samt säga hej på Bylunda. Känner att jag behöver det.

Är även bjuden på kak-kalas till Gbg vilket jag verkligen VILL komma på, innan M drar till Indien. Men jag håller tummarna för att det ska gå!

Liza

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0