Funderingar

Ja, nu funderar liza väldigt. Jag är i valet och kvalet mellan att åka ner, söka jobb och klara mig själv eller om jag ska åka ner som aupair? Jag vill göra båda! Men jag kanske kan göra det ena först och sen, om jag fortfarande vill, så kan jag göra det andra? kan inte någon bestämma åt mig! :) tankarna går fram och tillbaka, fast jag tror att vilken jag än väljer så kommer jag få det sjukt bra och ett himlans ävenyr där borta. Men så här resonerar jag just nu:

Aupair

+ Trygghet,  jag vet vart jag hamnar
+ Jag har ett ställe att bo på från start
+ Det är billigare

- Jag är låst för ett helt år
- Familjen kanske inte alls är bra
- Kan inte resa runt lika mycket


Jobba på egen hand

+ Jag är helt fri, kan åka vart jag vill
+ Lär mig att stå på egna ben
+ Vill jag hem, är jag inte bunden att stanna kvar.

- Dyrare
- Osäkert om jag hittar jobb och boende


Så, vad blir det? Jag är 99 % säker på att jag kommer åka ner och jobba på egen hand. Men vem vet, imorgon kan jag ha ändrat mig. Men jag tror inte det. Får fundera vidare, men till NZ ska jag iaf :)

peace out brothers


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0