Visum

Okej, jag försökte mig på ett seriöst försök att fylla i visumansökningen igår, men det gick sådär. För det första står det på engelska, vilket inte är något problem egentligen, men det blir krångligt när det handlar om såna här grejer. Jättekrångliga frågor om typ mitt land finns listad som tbc-land eller ej..vad vet jag?! Sen massa frågor om jag är psykiskt sjuk, brottsling, utvisad och massa skumt. Så det var inte det lättaste. Men med lite hjälp från WTc och mamma löste det sig tillslut :) Fick massa andra roliga grejer i mitt lilla paket också.

- En karta över Nya Zeeland, har redan planerat in massa ställen jag vill till! ( Se kartan nedanför)
- En Handbok, här står allt från hur visumansökningen går till, om resan ner, hur man söker boende och jobb till information om städer, platser och traditioner i NZ, sjukt bra!
- Några broschyrer med bilder och info om olika platser och områden. Väldigt inspirerande!
-  Sen lite andra infoblad om försäkring, hemresa, tider och annat skojsigt.

Har även fått reda på att jag bara har ett mellandlandingsstopp, i Kuala Lumpur. Så det är två långa flygningar på typ 10 timmar vardera :P Vad gör man under dessa timmar? Tips någon?! :) Vad gör man om man hamnar brevid typ världens skummaste/jobbigaste person, och måste spendera 10 timmar med denna!!!!! Lite väl ambitiöst att låtsassova hela resan kanske? Tacksam för all hjälp jag kan få!

Här iaf min resplan..haha..eller iaf alla platser jag vill till!! Sen får vi se hur det blir, men alltid bra med en plan! jag vet, väldigt mycket nordön och lite sydön, det är så jag vill ha det i nuläget.




Det jag har kvar nu är att bestämma hemresedatum, svårt!! men tror jag sätter i januari 2010... shit vad det lät typ FRAMTIDEN!!!!! ska jag verkligen vara borta så länge?? Hur ska detta gå liza? :)

Kommentarer
Postat av: Mia

Haha, latsassova hela tiden.. nej, kanske ingen hit. men du! du som älskar film, du kommer nog kunna välja flera filmer att kolla pa pa stolsryggen framför dig. och klarar du av att sova sa e de jääääättebra för jetlagen... tro mig. hatar när mamma säger de, hehe, men faktiskt väldigt sant. underlättar otroligt mkt. hehe. men du!! de kommer ga bra! o stanna ett ar. ja menar, de värsta blir om du vill hem tidigare. o vill du det, da kommer du hem da. de löser sig :) värre o boka in ett halvar o sen vilja stanna ett helt o inte ha rad.. eller!?



här e de smatt kaotiskt. robert kommer pa fredag, de e ljusglimten just nu. annars e de väldigt mkt jobb att bade ta hand om 6 barn, plugga o försöka ta hand om sig själv ngt pa de ocksa.. men men.. har bara vart här 2 veckor. jag kommer nog in i de... :)



ha de super duper!!! vi hörs liza min liza!!!

puss

2008-10-22 @ 23:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0