Simma med valar

Igår hände det! Det jag i stort sett kom hit för att göra. Jag fick simma med valar. Riktiga valar ute i det vilda!!!! ANAZING, fantastiskt, magiskt, EPIC, incredible... Vet inte vilket ord jag ska välja!! 

Vi var ute mellan 09-14 och under dagen såg vi massa valar, Vi såg fenor som splashade, stjärtfenor som slog och hela valar som breachade - hoppade upp och slängde hela sina massiva kroppar mot ytan. Otroligt häftigt! Jag är så fascinerade av dessa magnifika varelser! Så stora men så graciösa trots sin storlek och styrka. 

Vid tre tillfällen mötte vid valar som vi fick hoppa i och simma med. Första gången simmade en mamma och hennes kalv förbi, cirka 10 m från oss. Sen försvann de ner i djupet ganska fort. Andra simmet var likadant. En snabb uppenbarelse som efter en minut var borta. 

Tredje simmet hade vi mer tur! Vi hoppade i efter att ha skymtat återigen en mamma och hennes kalv. Först såg vi ingenting, de måste blivit rädda när vi hoppade i. Men sen kollade vi mer under oss och där har vi dem! Rakt under oss!! Då sjukt häftigt att se dem uppifrån, så stora och de ser nästan ut som de rör sig i slow motion! Kalven verkade bli nyfiken och började röra sig mot ytan, mot oss. Jag fick nästan lite panik och visste inte om vi bara skulle ligga kvar eller flytta på oss. När han var cirka 5-10 m ifrån oss vände han igen och åkte ner till mamma. Vi simmade bredvid dem för ytterligare 10 minuter och de var så vackra! Långsamt gled de igenom vattnet och då och då kom de upp till utan för att andas. 

Blev tyvärr inga foton då jag endast filmade med min gopro. Men jag ska ut imorn igen (wieeeeeee) och då ska jag absolut fota!! Håll tummarna att vi får en lika fantastisk dag:) 

Nu blir ut och segla! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0