Sal Salis - vecka 1

Hej hej och GLAD MIDSOMMAR!

Mitt schema ändrades oväntat så jag behövde bara jobba en vecka ute på campet istället för två. Så nu är jag tillbaka i stan, redo att uppdetara er om mina äventyr! 

Så första veckan har flugit förbi. När jag först anlände mottogs jag av trevlig personal och ett tiotal spindlar i olika storlekar och former. Min första tanke var att jag kommer ätas upp levande av alla dessa kreaturer. Så vart inte fallet. Men jag överdriver inte när jag säger att jag tvivlade på min egen inre styrka mot dessa varelser. Jag tänkte att efter lite samlat mod ska jag ta en pinne och dräpa dem alla... men så blev det inte! Dagarna gick och jag började vänja mig vid dem, de bara satt där och gjorde knappt en fluga förnär. Att jag sen fick reda på att de inte är dödliga utan att det bara gör väldigt ont när de bits gjorde ju saken lite bättre också! 

 
Den här varelsen möter mig varje gång jag kliver ut ur mitt tält. Jag får akta mig så jag inte går rakt in i hans nät!!!

 
Personalcampet, mitt tält är längst till höger. Tittar ni noga ser ni spindelnätet i taket ovanför tvättlinan :) 

 
Jag fick i alla fall ett eget tält vid personal campet där jag kunde göra mig lite hemmastadd (se bild ovan). Vi är 9 personer som jobbar på Sal Salis plus våra 2 managers. Så vi 9 har ett eget litet camp en kort promenad från huvudlodgen och gästernas boende. När jag kommer tillbaka från min ledighet ska jag flytta in i ett lite större tält och dela med Rachel, vilket bara ska bli kul. Det var allt lite läskigt att sova själv tyckte jag :) 

Jobbmässigt då, vad har jag gjort? Jo jag har fått upplärning i morgonpasset och kvällspasset. På morgonpasset förbereder vi frukost, vi sköter serveringen och sedan plcokar undan, diskar och städar. Sen förberder vi lunch och är även med och serverar den för att sen avsluta med disk och lite snabb städning. Det passet är mellan 7.30-15.00. Jobbar man kvällspass börjar man klockan 15 och gör då iordning inför kvällens middag. Alla gäster äter tillsammans vid ett långbord tillsammans med en av våra managers som agerar värd under middagen. Middagen är väldigt formell med trerätters och olika viner och hela paketet. Jag har aldrig jobbat med så formell servering förut så det är mycket regler att lära, men vilken bra erfarenhet!! Efter middagen plcokar vi undan och diskar och ser till att allt är klart inför frukoste nästa morgon. Så förhoppningsvis är man klar runt 21-22. Nästa vecka ska jag få upplärning i housekeeping, så då blir det att bädda sängar och göra iordning gästernas tält. Det ska bli kul:) 
 






Annars så är livet på campet väldigt mysigt. Jag har sett de mest fantastiska soluppgångarna och nedgångarna och jag trivs väldigt bra med kollegorna. Jag har börjat vänja mig vid spindlarna men är konstant vaksam för de många dödligt giftiga ormar som finns där ute, men som tur är är de väldigt skygga. Vilda kängurus hoppar runt bland tälten och kan ses på en daglig basis, vilket gör mig överförtjust! Lodgen ligger precis vid en av områdets vackraste stränder med Ningaloo Reef bara 5-10 meter ut i vattnet. Så det är bara att dra på fenorna och masken och ge sig ut och snorkla vid första lediga tillfälle. I LIKE IT! 

 
 
Nu njuter jag av alla komfortabiliteter som staden Exmouth erbjuder. Affärer, glass och internet. Jenny fixade nytt boende igår så jag hjälpte henne flytta in där men i kväll vet jag inte vad vi hittar på. I morgon blir det andra bullar dock, då blir det midsommarfirande med några vänner från stan. Så skål på er och ha en fin midsommar!!! 
 

Kommentarer
Postat av: elin

Åh jag hade flera inlägg att ta igen. Det ser helt fantastiskt ut, längtar verkligen tillbaka :D Så vackert! Kul att du fått jobb :D Kram på dig!

2014-06-26 @ 17:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0