Regn, shopping och fiske!

Då närmar det sig! Idag är det tisdag och bara 4 dagar kvar tills jag börjar mitt nya jobb.. wiee!!

Idag har det shoppats loss litegrann. Gick till Exmouths enda lilla second hand butik och fann några fantastiska fynd! Ett par svarta tennisskor, i exakt den modell jag velat ha, för endast 25 kr. Rätt storlek och knappt använda. BARGAIN! Sen köpte jag även 3 nya böcker för cirka 15 kr styck. Har varit och lagt undan några böcker i en annan bokaffär men där skulle jag betala 60-150 kr per bok. Så de skiter jag nu i och nöjer mig med mina billiga, men säkert minst lika bra, böcker. Köpte en skräckroman, en deckare och en chick lit. Bra blanding! Inte säker på o jag kommer våga läsa skräckromanen där ute i ödemarken dock haha... Sen blev det andra mer nyttiga saker som nässpray, alvedon, tandborste, deo och solskyddsmedel. Inte lika kul. 

Annars så är regnet ett faktum här. Alla är ganska hängiga och deprimerade då det inte finns mycket att göra här när vädret inte är på vår sida. Jag tycker snarare det är skönt med lite omväxling. Har ju haft blå himmel och sol varje dag sen vi kom hit så lite regn och rusk är bara mysigt. Igår kröp jag ner i sängen med en stor kopp te och matade filmer halva natten, väldigt behövligt! 


I morgon ska jag upp tidigt dock för jag ska fiska med en av campinggästerna här. Vi ska ner till hamnen bara och fiska från kanten men jag är lite sådär smått exalterad ändå! Har ju dragit upp några aborrar och gäddor hemma i våra små sötvattenssjöar men att fiska här längs kusten blir ju lite smått anorlunda! Hoppas på att dra upp ett stort monster till fisk som jag stolt kan posera med på bild och skicka hem till papi. Önska mig lycka till :)

Nu blir det lyxmiddag iform av ris, linser och tonfisk! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0