JAG FICK JOBBET!

I GOT THE JOB! Yaaay :) 

I torsdags fick jag ett samtal från Sal Salis som jag hade skickat in en ansökan till förra veckan. De ville träffas för en intervju och se om jag var rätt person för jobbet. Vi träffades och pratade lite och de förklarade mycket om jobb positionen och deras företag. Igår ringde de äntligen och sa att jobbet var mitt om jag ville ha det! JA sa jag :D 

Okej vad är nu detta för ställe? Orden "Sal Salis" förklarar inte så värst mycket. Lättast är egentligen att bara gå in på hemsidan och se själva: www.salsalis.com.au . Men då jag vet att många av er är lata ska jag dra en kort förklaring här!
 
"Sal Salis is a remote, beachside safari camp nestled in the dunes of Western Australia’s Cape Range National Park. With only nine wilderness tents, your stay will be in an incredibly isolated yet stunning location, where the corals of Ningaloo Reef are just metres offshore."
 
Det är alltså som en sorts lyxcamping mitt ute i Cape Range National Park. En timmes körning från Exmouth med stranden bara några meter från tälten. Nu är det inga små campingtält från Ö&B vi snackar om utan det här är stora fina canvas tält med riktigt sängar och möbler innuti. Vi tar endast emot max 18 gäster så det är inget stort ställe utan litet och personligt. Sal Salis strävar efter att vara så eco-friendly som möjligt och alltså värna om miljön. Det är uppbyggt på ett sätt som inte ska skada omgivningen. All ström kommer från solpaneler och gästerna har begränsat vatten för dusch och tvätt, 20 liter om dagen. Alla sängkläder är av organsik bomull utan kemikalier och hygienprodukter såsom tvål och shampo är alla ekologiska och närproducerade. 

Mitt jobb kommer vara "Camp assistant" så jag kommer gör aallt från städning till att ta hand om gästerna och servera lunch och middag. Jag kommer jobba 10 dagar ute på campet och sen har jag 4 dagar ledigt då jag bor i Exmouth i deras personalboende. När jag väl jobbar ute på campet har jag gratis mat och boende vilket är sweet!!! Plus att jag tjänar ganska bra så jag kommer kunna spara stor del av lönen då det absolut inte finns en enda grej att lägga pengar på där ute. Däremot finns det ingen täckning på mobilen där ute och inget internet. Så det är verkligen basic lifestyle!! Men jag är så taggad och redo, vilket äventyr!! 

På fredag nästa vecka börjar jag så då blir det 10-14 dagar ute på campet som start innan jag får mina 4 dagars ledigt och kan komma tillbaka til verkligheten. Men jag hör av mig innan dess! Har en hel del som ska fixas :) 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0