Nya Zeeland

Dåååååå kära vapendragare har jag korsat havet och landstigit på denna lilla fantastiska ö kallad Nya Zeeland. Tredje gången gillt var det väl någon som sa? Ja, det är faktiskt tredje gången jag kommer hit nu och jag känner mig mer än hemma. Så oerhört skönt att komma till ett ställe där man vet hur allt fungerar, vart man ska vända sig eller hur man gör ditt eller datt.. ja ni förstår vad jag menar. Det är som att komma hem.

Landade i Auckland sent igår kväll. Var bara att checka in och sedan bums i säng för klockan var redan 23.30 och mitt alarm för kommande morgon stog på 06.25. Upp tidigt och iväg med buss, hela vägen norrut till Paihia. Här är jag nu i min vän Janines hus. Det är bara hennes roomie och jag hemma så vi njuter av solen och bara chillar, äkta kiwistil! Hon jobbar tyvärr både idag och imorgon men det gör mig inget alls, då kan jag i lugn och ro komma i kapp med lite småfix på datorn och fotouppladdning med mera. 

Här blir jag tills på onsdag, så sjukt gött att bo i ett hus och slippa dela allt med andra backpackers. Jag har eget rum, stort hus att röra mig i, balkong, tillgång till bil och klarar mig helt själv. VILKEN LYX!!! Här mår jag gott :)

Tänkte slänga upp lite bilder från vår sista dag i Sydney! Det blev sightseeing, zoo (Jennifer hade ju inte sett koalas eller krokodiler än, ett måste innan avresa!!) och slutligen ett besök på Bondi Beach med middag och cocktails som avslutning på vår resa. Fantastiskt trevligt! 



 
 




 


 
Pratade nyss med Jennifer på Facebook, hon har överlevt 14 h på flyget och tagit sig till Abu Dhabi. Bara två flygresor kvar nu, håll ut kompis! ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0