Tauranga

Antligen framme, efter ca 4 timmars bussresa kom jag fram till Tauranga. Molningt och nastan regn, men kandes anda helt okej. Staden ar fin, men jag kanner mig som jag alltid gor forsta kvallen pa ett stalle, ensam. Men av erfarenhet vet jag att det gar over efter nagon dag, nar jag sett staden lite mer och gjort mig mer hemmastadd. Har tagit en promenad, handlat mat, satt pa starbucks och laste och bokade faktiskt en biobiljett for ikvall. Kostade bara 45 kr, sa det tyckte jag att jag var vard :P The Women heter filmen, tror inte den ar sa bra men anda, det ar underhallning!

Har redan sett ett antal annonser i butiksfonstren om att de soker folk, men ska jag ska vara arlig. Just nu kanns det som jag inte vill soka nagot, jag vill inte bli fast pa ett och samma stalle, iaf inte har. Jag kanner ocksa lite att jag vill tillbaka till Paihia, ska ringa imorgon och hora med dem pa the Mousetrap (vandrarhem) om de behover stadhjalp. Isf kan jag ju jobba mot boende ett tag och samtidigt soka ett mer fast arbete om jag behover. For det kanns inte alls lika tungt att jobba dar. Okej, det blir valdigt flangande och dyra bussresor, men det ar det vart om jag kanner att Paihia ar platsen jag vill vara pa. Sa resonerar jag iaf, men stannar nog har i Tauranga ett par dagar till. Ska ge stallet en chans, for som sagt, mina kanslor brukar andras ganska snabbt. Och det ar en stor jazzfestival till helgen. Och da antar jag att det blir lite mer fart och flakt har. Men som jag kanner just nu, sa vill jag fara vidare snart.

Sen vill jag bara paminna alla om att jag fyller ar om en manad!!! hahaha...  :D Sa kanner ni att ni vill vara en god manniska och offra en tanke till en vilsen varmlanning pa andra sidan jordklotet sa ar adressen:

Liza Arvidsson
c/o IEP
PO box 1786
Shortland St, level 10
Auckland, New Zealand
1140

Eller sa kan man alltid ringa eller smsa...haha men kann ingen press ;) och mamma och pappa, ni vet redan vad jag onskar mig! ;)

Kommentarer
Postat av: Kristin

du satter nog ingen press pa nan med dom sista readerna! ;p

Jag skulle skicka mig sjalv, men fick inte for security, aven att jag betalade overvikt! Men kommer om typ 1 manade efter din mycekt stora dag ;D

2009-04-09 @ 09:33:57
Postat av: liza

haha men det ar tanken som raknas kristin! och din tanke varmde :) wieee en manad kvar!!! Ska bli sjukt kul att se er. Ar ni fortfarande i Malaysia eller har ni kommit till Bali an?

2009-04-09 @ 23:33:07
URL: http://mynz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0