JOBB!!

Hey, jag har fatt jobb :) Pratade imorse med Luke, en kompis som ocksa bor har pa Mousetrap. Han sa att han extrajobbade lite pa ett stalle som hette Thai Gardens, sa han tyckte jag skulle ga dit och fraga. Sa jag gick mot stan, beredd pa att ga till typ 10-15 olika stallen och lamna cv. Men gick forst till Thai Gardens, presenterade migoch efter 5 min sa hon: Kan du jobba imorgon som servitris? haha sa latt var det! Sa jag ska forst trana 1 timme imorn, sen jobba fran 6-9. Kanske ar varldens skitjobb eller sa kanske de inte alls tycker att jag funkar men anda, jag ar ett steg narmare an vad jag var tidigare! Lonen ar som overallt i NZ, skitkass, 12.50 dollar i timmen. Alltsa typ 65 kr! Men det ar sa overallt sa det ar bara att le och vara glad :) Sa jag fick rusa till den enda kladaffaren har i Paihia for att fa tag pa ett par svarta byxor, maste ha det tills imorn. Provade alla som fanns och tog tillsut det billigaste, 250 kr... men det ar det vart! Sa nu har jag jobb, antagligen, och om 2 veckor borjar jag ocksa stada har pa mitt hostel sa da  far jag gratis boende. choice bro :) Sa nu kanns framtiden ganska ljus!

MEN ska jag vara arlig sa ar jag valdigt nervos, har aldrig jobbat som servitris forut. Men med min charm borde det vara latt som en platt...haha..NOT! men vi far se, jag hor av mig med en rapport efter morgondagens arbete. Sen ar det thailandskl mat ocksa, som jag inte kan nagot om alls. Men ska inte ta ut nagot i forskott, jag far vanta och se.

xo liza

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tror att jobbet som servitris passar dig alldeles utmärkt :) Var bara dig själv så kommer allt flyta på ! Saknar dig Lizis ....

2009-04-15 @ 14:14:41
Postat av: lajza

Ah linda vad gullig du ar :) saknar dig enormt mycket!!!

2009-04-15 @ 23:28:52
URL: http://mynz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0